Measúnú a dhéanamh ar fhianaise ar fhoghlaim i gCláir Foghlama Leibhéal 1 Nuair a chríochnaítear an clár foghlama sin, táthar ag súil go gcuirfidh an scoláire fianaise i láthair gur éascaíodh go rathúil iad chun rochtain a fháil ar na gnéithe agus na torthaí foghlama agus iad a bhaint amach. Is féidir an fhianaise a chur i láthair i gceann ar bith de na foirmeacha nó na meáin thuas. Beidh Gnéithe Cáilíochta, is é sin na critéir trína ndéantar measúnú ar obair an scoláire, in éindí leis an bhfianaise foghlama. Leagtar amach iontu na rudaí ba cheart a áireamh/chur in iúl san fhianaise lena léiriú gur éirigh leis an scoláire an toradh/na torthaí foghlama ábhartha a bhaint amach. Leagtar amach ar an gcéad leathanach eile sa Bhileog Bhreithnithe/Mheasúnaithe an sampla den Ghné Cháilíochta. Is féidir fianaise ar an bhfoghlaim a chothú trí raon leathan modhanna measúnaithe agus i réimse foirmeacha. Leagtar amach i bhFíor 4 an próiseas trína ngintear, trína mbailítear agus trína mbreithnítear fianaise ar an bhfoghlaim. Uaireanta is féidir le duine eile seachas an múinteoir fianaise ar an bhfoghlaim a ghabháil. Tá sé cabhrach nuair a bhíonn daoine eile in ann fianaise a bhailiú ar fhoghlaim an scoláire fiú (agus go háirithe) má léirítear taobh amuigh den seomra ranga í. D’fhéadfaí tuismitheoir/caomhnóir, teiripeoir, cúntóir riachtanas speisialta nó gairmí eile a oibríonn leis an scoláire a áireamh anseo. Ba cheart fianaise ar an bhfoghlaim a breathnaíodh a chur ar aghaidh chuig an múinteoir. Toradh Foghlama i bhfócas: An Múinteoir ag Faire/Bileog Mheasúnaithe sa tSraith Shóisearach Ainm an scoláire: Séamus Rang: Dúghorm Múinteoir: Anraí Torthaí foghlama i bhfócas: CFL1 Cá raibh an scoláire ag obair? An pobal Cód Aonad Tosaíochta Foghlama (ATF) Cumarsáid, teanga agus litearthacht 1.7 Gné: Caidrimh chumarsáideacha a fhorbairt Toradh Foghlama: Dul i ngleic le malartú suntasach le comhpháirtí cumarsáideach, agus taitneamh a bhaint as Cód Aonad Tosaíochta Foghlama (ATF) Cumarsáid, teanga agus litearthacht 1.16 Gné: Fiosrú agus úsáid Toradh Foghlama: Iarratas a dhéanamh gan labhairt. Cód Aonad Tosaíochta Foghlama (ATF) Uimhearthacht 2.24 Gné: Tomhais agus sonraí Toradh Foghlama: Páirt a ghlacadh in eispéireas siopadóireachta ina n-úsáidtear airgead ceart go feidhmiúil. Cúlra: Tá Séamus ag obair laistigh den chéim ‘Ag éirí líofa’ den chontanam dul chun cinn don ghníomhaíocht seo. Úsáideann sé leideanna amhairc le cumarsáid a dhéanamh le daoine eile. Tá cleachtadh déanta aige ar a riachtanais a chur in iúl ar scoil agus sa phobal. Is maith le Séamus roghanna a bheith aige ach teastaíonn am uaidh le cinneadh a dhéanamh. Is maith leis a bheith neamhspleách. Gníomhaíocht Measúnaithe: Turas chuig an siopa. Na Gnéithe Cáilíochta: Céard atá tú ag iarraidh a bheith ar chumas an scoláire a dhéanamh? Rogha a dhéanamh idir trí tháirge (criospaí, uachtar reoite, úlla) le PECS. Cárta amhairc a thabhairt do dhuine fásta go neamhspleách (múinteoir/cúntóir siopa). An nóta ceart a fháil as a sparán le híoc as an rud a roghnaigh sé. Breathnuithe: Tá fianaise ar an méid seo a leanas... Roghnaigh Séamus grianghraf d’úll glas nuair a bhí sé sa siopa áitiúil ó rogha idir mála Tayto cáise agus oinniún, Brunch agus úll glas a réitíodh roimh ré. Theastaigh trí leid ó bhéal uaidh le sos nóiméad amháin idir gach ceann sular thug sé an cárta don mhúinteoir. Tugadh a úll do Shéamus. Thóg sé a airgead amach as a phóca go neamhspleách agus thug sé nóta €10 don mhúinteoir (bhí nóta €5 aige ina sparán freisin). D’fhan sé don sóinseáil agus chuaigh sé ar ais chuig an mbus go neamhspleách. Na chéad chéimeanna eile – Ag obair ar iarratais a dhéanamh ar dhaoine nach bhfuil aithne aige orthu. Laghdú sna leideanna agus an t-am. Slánú chuig praghas níos ísle chun an nóta cuí a roghnú. Leibhéal measúnaithe (Leibhéal 1 de chuid na Sraithe Sóisearaí amháin): Cuir tic leis an leibhéal oibre reatha Conairí dul chun cinn – Eochair B – Blaiseadh de A – Aird a thabhairt air F – Freagairt dó T – Tús a chur leis S – Sealbhú ↦ ÉL – Ag éirí líofa G – Ginearálú Síniú: